Oferta

Zapewniamy komfortowe i bezpieczne warunki podczas pobytu dzieci. Placówka jest bardzo bogato wyposażona w sprzęt terapeutyczny i pomoce do terapii i zabawy. Dzieci na co dzień przebywają w przestronnych salach przedszkolnych, a terapia indywidualna odbywa się w przydzielonych do każdej grupy salach terapeutycznych. Ponadto posiadamy sale do terapii integracji sensorycznej, salę Doświadczania Świata, gabinety logopedyczne, wewnętrzny plac zabaw, salę do zabaw ruchowych, przestronne hole, dużą salę zabaw, stołówkę. We wszystkich naszych salach znajdują się wsparcia graficzne w postaci obrazków, zdjęć lub symboli przestrzenno-dotykowych mających na celu wsparcie w rozumieniu otaczającej rzeczywistości oraz usprawnianiu umiejętności wykonywania codziennych czynności sekwencyjnych, np. mycie rąk, korzystanie z toalety itp.

Rodzicom umożliwiamy korzystanie z biblioteki z publikacjami dotyczącymi problematyki autyzmu i terapii.

Na czas dowożenia i odbierania dzieci opiekunowie mogą skorzystać z wewnętrznego parkingu.

Czas pracy

Placówka pracuje od 1 września do 31 sierpnia, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 – 14.40, z wyjątkiem przerwy zimowej (1 tydzień ferii zimowych dla woj. kujawsko – pomorskiego) i wakacyjnej (4 tygodnie na przełomie lipca i sierpnia, przerwa konserwacyjno – remontowa) oraz z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i dni wolnych zgodnie z decyzją Zarządu.

Podczas pobytu dziecka w przedszkolu korzysta ono ( w zależności od decyzji zespołu terapeutycznego) z następujących form indywidualnej lub grupowej terapii:

  • Terapii mowy i komunikacji z użyciem metod wspomagających i alternatywnyc
  • Terapii logopedycznej;
  • Terapii Integracji Sensorycznej (realizowane w ramach WWR);
  • Zajęć ruchowych ogólnorozwojowych z elementami gimnastyki korekcyjnej (realizowane w ramach WWR);
  • Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
  • Treningu słuchowego Johansena;
  • Metody Tomatisa®
  • Programem Aktywności Knill’ów
  • Terapii zabawy indywidualnej i grupowej;
  • Terapii rozwijającej umiejętności poznawcze, w tym rozwijania umiejętności bazowych
  • Indywidualnej terapii rozwijającej talenty;
  • Treningu umiejętności praktycznych oraz życiowych w zależności od indywidualnych potrzeb dziecka np.
    • treningu toaletowego;
    • treningu jedzenia;
    • treningu obcinania włosów i paznokci;
    • trening poruszania się środkami komunikacji miejskiej; itp.
  • Treningu umiejętności społecznych i praktycznych, w tym rozwijanie umiejętności prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania interakcji, kształtowania prawidłowych zachowań i postaw społecznych
  • Hipoterapii;
  • Attention Autism
  • Dogoterapii

Podstawą oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych u każdego dziecka jest wyznaczenie wspólnego dla wszystkich kierunku pracy, dlatego też w codziennym działaniu stawiamy na ścisłą współpracę pomiędzy wszystkimi specjalistami, jak i środowiskiem rodzinnym.

Obejmuje on wszelkie aktywności dzieci zarówno indywidualne, jak i grupowe. Prowadzony jest zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w oparciu o zredagowany IPET oraz Projekt terapeutyczny. Dokumenty te są redagowane na podstawie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Dziecka (tzw. WOPF), który jest efektem prowadzonego przez naszych specjalistów procesu diagnostycznego.

Wspomagane są aktywności będące w Sferze Najbliższego Rozwoju dziecka. Nad koordynacją procesu terapeutycznego czuwa terapeuta indywidualny oraz koordynator d.s. edukacji i terapii. Bardzo istotne jest dla nas to, aby kierunki pracy terapeutycznej były realizowane przez wszystkich członków kadry terapeutycznej i wspomagającej.

Plan tygodniowy przewiduje zróżnicowane formy i metody wspierania rozwoju dziecka oraz działań korygujących. Staramy się, aby aktywności przewidziane dla dziecka były zróżnicowane tak, aby zapewniały harmonijność rozwoju. Dbamy także o rozwijanie specyficznych uzdolnień naszych dzieci np. malarskich, wokalnych, ruchowych.

W programie terapeutycznym zawarte są również działania skierowane na ułatwienie codziennego życia rodziny – tzn. w przypadku zgłoszenia trudności przez rodzica wspólnie zastanawiamy się nad przyczynami trudności, szukamy sposobów na ich minimalizowanie oraz wspieramy rodziców w ich pracy z problemem (np. chodzimy na zakupy z rodzicem, gdy dziecko przejawia w sklepie trudne zachowania, pracujemy z dzieckiem na gruncie domu rodzinnego, gdy to tam występuję trudności).

Podczas dnia dzieci oprócz zajęć realizujących podstawę programowa wychowania przedszkolnego, zajęć uspołeczniających, treningów zabawy (samodzielnej, czy grupowej), zajęć specjalistycznych, kładziemy ogromny nacisk na bieżącą komunikację, usamodzielnianie (włącznie z treningami toaletowymi) oraz zaspokojenie potrzeby ruchu.

Każde dziecko korzysta ze swojego planu aktywności, który pozwala na przewidywanie tego co się będzie działo i ułatwia naszym dzieciom rozumienie rzeczywistości.