Misja

Celem podejścia responsywnego jest nawiązanie wartościowej interakcji z dzieckiem, budowanie relacji pełnej zaangażowania, szacunku i uważności, która nie wyklucza stawiania dziecku granic oraz jasnych zasad po to, aby czuło się bezpiecznie.

Najważniejszymi celami podejmowanej terapii jest dla nas samoregulacja, podtrzymywanie interakcji z dzieckiem oraz komunikacja i uspołecznienie. Jesteśmy przekonani, że jest to konieczne do tego, aby dziecko mogło zdobywać nowe umiejętności.


Dzieci z autyzmem wymagają szczególnej uwagi i opieki, dlatego nasi specjaliści prowadzą zajęcia w taki sposób, aby dziecko miało szansę na poznanie otaczającego go świata na własnych zasadach.

Bardzo ważne słowa *)

Dziecko otoczone krytyką uczy się winić;

Dziecko otoczone ośmieszeniem uczy się być nieufnym;

Dziecko otoczone wrogością uczy się walczyć;

Dziecko otoczone gniewem uczy się zadawać ból;

Dziecko otoczone niezrozumieniem uczy się nie słyszeć innych;

Dziecko otoczone oszustwem uczy się kłamać;

Dziecko otoczone wstydem uczy się czuć się winnym;

… i tylko silne dusze mogą złamać ten krąg …

Dziecko otoczone wsparciem uczy się chronić;

Dziecko otoczone czekaniem uczy się być cierpliwym;

Dziecko otoczone pochwałami uczy się być pewnym siebie;

Dziecko otoczone uczciwością uczy się być uczciwym;

Dziecko otoczone bezpieczeństwem uczy się ufać;

Dziecko otoczone aprobatą uczy się szanować samego siebie;

Dziecko otoczone miłością uczy się kochać i obdarzać miłością;

Dziecko otoczone swobodą wyboru uczy się być odpowiedzialnym za swoje decyzje.

… i taka edukacja jest trudna do złamania …


Twoje dziecko jest wynikiem Twojego stosunku do niego!


*S.R.Covey „7 nawyków szczęśliwej rodziny”