Misja
Celem podejścia responsywnego jest nawiązanie wartościowej interakcji z dzieckiem, budowanie relacji pełnej zaangażowania, szacunku i uważności, która nie wyklucza stawiania dziecku granic oraz jasnych zasad po to, aby czuło się bezpiecznie.
Najważniejszymi celami podejmowanej terapii jest dla nas samoregulacja, podtrzymywanie interakcji z dzieckiem oraz komunikacja i uspołecznienie. Jesteśmy przekonani, że jest to konieczne do tego, aby dziecko mogło zdobywać nowe umiejętności.
Dzieci z autyzmem wymagają szczególnej uwagi i opieki, dlatego nasi specjaliści prowadzą zajęcia w taki sposób, aby dziecko miało szansę na poznanie otaczającego go świata na własnych zasadach.
Bardzo ważne słowa *)
Dziecko otoczone krytyką uczy się winić;
Dziecko otoczone ośmieszeniem uczy się być nieufnym;
Dziecko otoczone wrogością uczy się walczyć;
Dziecko otoczone gniewem uczy się zadawać ból;
Dziecko otoczone niezrozumieniem uczy się nie słyszeć innych;
Dziecko otoczone oszustwem uczy się kłamać;
Dziecko otoczone wstydem uczy się czuć się winnym;
… i tylko silne dusze mogą złamać ten krąg …
Dziecko otoczone wsparciem uczy się chronić;
Dziecko otoczone czekaniem uczy się być cierpliwym;
Dziecko otoczone pochwałami uczy się być pewnym siebie;
Dziecko otoczone uczciwością uczy się być uczciwym;
Dziecko otoczone bezpieczeństwem uczy się ufać;
Dziecko otoczone aprobatą uczy się szanować samego siebie;
Dziecko otoczone miłością uczy się kochać i obdarzać miłością;
Dziecko otoczone swobodą wyboru uczy się być odpowiedzialnym za swoje decyzje.
… i taka edukacja jest trudna do złamania …
Twoje dziecko jest wynikiem Twojego stosunku do niego!
*S.R.Covey „7 nawyków szczęśliwej rodziny”