O nas

Niepubliczna Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Zaburzeniami Rozwojowymi mieści się przy ulicy Śniadeckich 23 w Bydgoszczy.

Szkoła funkcjonuje od 1 września 2017 roku i powstała ze wsparciem i na prośbę rodziców dzieci naszego przedszkola, którzy zainteresowani byli dalszą edukacją w nurcie responsywnym.

Celem podejścia responsywnego jest nawiązanie wartościowej interakcji z dzieckiem, budowanie relacji pełnej zaangażowania, szacunku i uważności, która nie wyklucza stawiania dziecku granic oraz jasnych zasad, po to, aby czuło się bezpiecznie i pewnie wkraczało w życie społeczne.

Jako szkoła niepubliczna, posiada uprawnienia szkoły publicznej. Wpisana jest do ewidencji szkół niepublicznych prowadzonej przez Miasto Bydgoszcz pod numerem 19/2016.

Nasza szkoła łączy edukację z oddziaływaniami terapeutycznymi, które realizowane są na bieżąco podczas pobytu ucznia w szkole, na każdym etapie edukacyjnym. Wszystkie osoby z personelu realizują zalecenia zawarte w projekcie terapeutycznym, dokumencie opracowanym przez specjalistów pracujących z dzieckiem, który uwzględnia indywidualne potrzeby, mocne strony ucznia, a także jego trudności.

Wykorzystujemy w tym celu dostępne metody i formy pracy.

 

Co nas wyróżnia?

Naszym priorytetem jest zapewnienie dziecku komfortu i poczucia bezpieczeństwa, które umożliwia nawiązanie i budowanie relacji opartej na wsparciu i zaufaniu.

Łączymy proces terapeutyczny z nauczaniem, dostosowując treści edukacyjne do aktualnych możliwości i potrzeb uczniów. Dbamy też o rozwój zainteresowań naszych uczniów, zwracając szczególną uwagę na ich predyspozycje, a także sfery wymagające wsparcia. Uczniowie korzystają z planów aktywności, które wspierają ucznia w codziennym funkcjonowaniu, zwiększają poczucie bezpieczeństwa, przewidywalność wydarzeń w szkole oraz ułatwienie rozumienia rzeczywistości.

Środowisko rodzinne ucznia jest dla nas tak samo istotne jak szkolne. Dbamy o współpracę z opiekunami naszych uczniów, by efekty pracy terapeutycznej były nie tylko widoczne, ale przede wszystkim, by służyły wzmacnianiu więzi rodzinnych.

Dodatkowo podejmujemy współpracę z instytucjami środowiska lokalnego i miejscami użyteczności publicznej.



Nasza szkoła w oczach rodziców

Wspaniała szkoła, cudowna, profesjonalna i pełna empatii kadra. Mój 7-letni syn z Zespołem Aspergera, po koszmarze 3 miesięcy w szkole publicznej, gdzie dosłownie cofnął się w rozwoju, a my prawie załamaliśmy się psychicznie,teraz z radością idzie do szkoły,staje się coraz bardziej pogodny i radosny… A my, rodzice, mamy ogromne wsparcie i poczucie bezpieczeństwa, że inność naszego dziecka to nie powód do krytyki i odrzucenia, lecz zachęta do dalszej pracy nad jego rozwojem. Dziękujemy z całego serca!”

J. M. – G.



Polecam z czystym sumieniem. Mój syn jest bardzo zadowolony. Bo w tej szkole są przemili nauczyciele, którzy są dla dzieci otwarci na każdy problem. Są wsparciem, przede wszystkim jest na miejscu fachowa opieka. Tak jak psycholog, pedagog. W każdej chwili można się spotkać porozmawiać o problemach. Przede wszystkim wsparcie psychiczne dla rodzica, że nie jest sam z problemem. Szkoła tak dosłownie otwarta sercem i duszą dla nas jako rodzica, a mianowicie dziecka. Nieodkładane są problemy na potem tylko na już. Więc jakbym miała podjąć decyzję drugi raz podjęłabym taką samą żeby dziecko było w tej szkole. Pani dyrektor bardzo jest otwarta do rodziców jak masz problem to chętna aby wysłuchać i pomóc. Wyrozumiała i życzliwa jak całe grono pedagogiczne. Ogółem cały personel jest nastawiony do rodzica sympatycznie oraz dzieci. Trzeba samemu się przekonać. Więc. Polecam z czystym sumieniem.”

M. G.



Witam wszystkich rodziców, którzy szukają szkoły dla swoich dzieci. Z czystym sumieniem mogę polecić szkołę. Pani dyrektor to wspaniała osoba, terapeuci jak i cała kadra to życzliwi ludzie, w każdej sprawie można się zwrócić i zawsze otrzymuje pomoc. Synek chodzi już drugi rok i jestem bardzo zadowolona. Pozdrawiam”

K. D.